top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תcarpetem

איך לבחור שטיח לחדר

עודכן: 11 במרץ 2021


בחירת שטיח יכול לשנות לגמרי את המראה של החדר. אם ברצונכם להוסיף אופי לחדר או פשוט להסתיר את הפגמים של הרצפה הקיימת, שטיח עשוי להיות הפתרון בשבילכם. הוא יכול להבליט את עיצוב החדר ולהדגיש את הריהוט.

למרות שההחלטה על השטיח הנכון יכול להראות כמו דילמה ענקית, למעשה יש כמה טריקים שעשויים לעזור לכם להחליט.

רק זכרו כי צריך לעשות קצת תכנון מראש ולא לשכוח להנות!


הנה כמה דרכים שיעזרו לכם למצוא את השטיח הנכון:

  • בחרו מה גודל השטיח שאתם רוצים. כאשר מחליטים זאת מומלץ לקחת בחשבון איך אתם רוצים שהחדר ירגיש. שטיח גדול בחדר גדול יכול לתת מראה יותר רשמי. שטיח שעוטף את קירות חדר השינה נותן מראה יותר חמים.

  • בחרו את הצורה של השטיח. הצורה חשובה מאוד, כי יש לו השפעה גדולה. שטיח עגול יכול לרכך את זוויותיו של חדר יותרמרובע. ניתן גם להתאים את מבנה השטיח לריהוט החדר. דוגמה לכך היא שטיח עגול תחת שולחן קפה עגול או שטיח מלבני גדול מתחת לשולחן בחדר האוכל.

  • בחרו באיזה צבע אתם רוצים את השטיח שלכם. לצבע יכול להיות השפעה חזקה מאוד. זה יכול לעורר מצבי רוח שונים. דוגמאות לכך יהיה שטיח כהה שנותן לחדר להרגיש חמים או שטיח צבעוני יכול לתת חדר להרגיש שובב יותר. צבע יכול להיבחר גם מסיבות מעשיות. ייתכן שתרצו להשתמש בטונים כהים יותר לחדרים בהם יש יותר תנועה. אם אתם רוצים לעשות רושם של חדר גדול גוונים בהירים הם בחירה טובה. וגם לזכור כי לא הכול בחדר צריך להתאים.​​

  • בחרו את מארג(מרקם) השטיח. כאשר מחליטים זאת יש לקחת בחשבון איפה ממוקם השטיח בבית או במשרד ורמת השימוש בו. כמו כן ייתכן ותחליטו על סמך כמה קל לנקות את השטיח. החליטו על מטרת השטיח האם הוא ישמש כשטיח יוקרה או פשוט כפריט עיצובי.

  • בחרו את התבנית שאתם רוצים על השטיח. תבנית יכולה להביא עניין חזותי לחדר ידי הוספת עומק. שטיחים גרפיים יכולים להביא חדרים כהים יותר לחיים. בנוסף תבנית יכולה גם לטשטש אזורים מסוימים ולהיות יותר סובלניים לאזורים בהם יש יותר תנועה.

101 צפיות0 תגובות
bottom of page